Ayfer Veli Korkmaz, Marloes L. van Engen, Lena Knappert, René Schalk,About and beyond leading uniqueness and belongingness: A systematic review of inclusive leadership research,Human Resource Management Review,2022,1053-4822.
ABSTRACT
The purpose of this systematic review of 107 papers is to address
the conceptual confusion about what inclusive leadership (IL) behavior entails
and understand the theoretical development of IL. Synthesizing the divergent
conceptualizations of inclusive leader behaviors, we propose a multi[1]level
(i.e., employee, team, organizational) model of IL behavior consisting of four
dimensions namely, fostering employee’s uniqueness (e.g., promoting diversity);
strengthening belongingness within a team (e.g., building relationships);
showing appreciation (e.g., recognizing efforts and contributions); and
supporting organizational efforts (e.g., promoting organizational mission on
inclusion). Further, we provide a summary of studied variables as a nomological
network in relation to inclusive leadership and an overview of the different
theories (e.g., social exchange, intrinsic motivation) supporting the
respective relationships and explaining the underlying mechanisms (e.g.,
reciprocity, motivation). We propose future research to empirically test the
multi-level model of IL and examine the predictive value in terms of employee
and organizational outcomes.
บทคัดย่อ
วัตถุประสงค์ของการตรวจสอบอย่างเป็นระบบของเอกสาร
107
ฉบับนี้คือเพื่อจัดการกับความสับสนทางแนวคิดเกี่ยวกับพฤติกรรมความเป็นผู้นำแบบรวมกลุ่ม
(IL) ที่เกี่ยวข้องและเข้าใจการพัฒนาทางทฤษฎีของ IL การสังเคราะห์แนวความคิดที่แตกต่างกันของพฤติกรรมผู้นำแบบรวม
เราเสนอแบบจำลองพฤติกรรม IL หลายระดับ (เช่น พนักงาน ทีมงาน
องค์กร) ซึ่งประกอบด้วยสี่มิติ กล่าวคือ ส่งเสริมเอกลักษณ์ของพนักงาน (เช่น
ส่งเสริมความหลากหลาย) การเสริมสร้างความเป็นเจ้าของภายในทีม (เช่น
การสร้างความสัมพันธ์) แสดงความขอบคุณ (เช่น ตระหนักถึงความพยายามและการสนับสนุน)
และสนับสนุนความพยายามขององค์กร (เช่น
การส่งเสริมภารกิจขององค์กรในการรวมเข้าไว้ด้วยกัน) นอกจากนี้
เรายังจัดให้มีบทสรุปของตัวแปรที่ศึกษาในฐานะเครือข่ายนามที่สัมพันธ์กับภาวะผู้นำแบบมีส่วนร่วม
และภาพรวมของทฤษฎีต่างๆ (เช่น การแลกเปลี่ยนทางสังคม แรงจูงใจจากภายใน) ที่สนับสนุนความสัมพันธ์ที่เกี่ยวข้องและอธิบายกลไกพื้นฐาน
(เช่น การตอบแทนซึ่งกันและกัน แรงจูงใจ) .
เราเสนอการวิจัยในอนาคตเพื่อทดสอบแบบจำลองหลายระดับของ IL เชิงประจักษ์
และตรวจสอบค่าที่คาดการณ์ในแง่ของพนักงานและผลลัพธ์ขององค์กร
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น